четвъртък, 26 март 2020 г.

За 27 март 2020 година

ВАЖНО!

От 25.03.2020 г. ще преподавам уроци за нови знания. Ще прилагам модела „Обърната класна стая“ (Flipped Classroom). Това е съвременен педагогически метод, в който типичният урок в клас и домашната работа сменят местата си. Учениците учат уроците си вкъщи, а в клас ги разглеждат и осмислят, сътрудничат си в дискусии и групови задания, работят върху упражненията с подкрепата и насоките на учителя.

Във Виртуалната класна стая (фейсбук профил с адрес: https://www.facebook.com/profile.php?id=100048429054185) това ще бъдат вашите задачи.

 

ИРИНА КОСТОВА

5 КЛАС

От образователният сайт „Уча.се“ изгледайте на 26.03.2020 г. видеоурока Анализ на стихотворението "Хайдути"- Христо Ботев, защото на 27.03.2020 г. ще правим упражнение по тази тема.

В тетрадките, които ще пишете от 16 до 29 март, на 26.03.2020 г. направете план на урока от страница 122 до страница 124.


6 КЛАС

От образователният сайт “Уча.се” изгледайте на 26.03.2020 г. видеоурока: Отговор на научен въпрос, защото на 27.03.2020 г. ще правим упражнение по тази тема.

В тетрадките, които ще пишете от 16 до 29 март, на 26.03.2020 г. направете план на урока на страница 100 и упражнение № 1 на страница 102.

 

 

 

ДВА ПРИМЕРА ЗА ОТГОВОР НА НАУЧЕН ВЪПРОС

 


7 КЛАС

От образователният сайт “Уча.се” изгледайте на 26.03.2020 г. видеоурока Сложно съставно изречение. Словоред и пунктуация, защото на 27.03.2020 г. ще правим упражнение по тази тема.

В тетрадките, които ще пишете от 16 до 29 март, направете план на урока на страница 82 и упражнение 1 на страница 84.




8 КЛАС


От образователният сайт “Уча.се” изгледайте на 26.03.2020 г. видеоурока Залог на глагола и направете теста, защото на 27.03.2020 г. ще правим упражнение по тази тема.

 

 

9 КЛАС

От образователният сайт “Уча.се” изгледайте на 26.03.2020 г. видеоурока Дискусия (7 клас), защото на 27.03.2020 г. ще правим упражнение по тази тема.

В тетрадките, които ще пишете от 16 до 29 март, отговорете на въпросите:

 

Кои са най- разпространените форми на устно общуване?

Каква е разликата между двете форми?

Какво трябва да знаем за диалога и дискусията?

Какво различава двете форми за устно общуване?

 

ДЕСЕТ ПОЛЕЗНИ ПРАВИЛА ЗА ВОДЕНЕ НА ДИСКУСИЯ

 

1. Уважавай опонента си, изслушвай го и не го обиждай. Така не ставаш по-убедителен, а напротив - то е признак, че си изчерпал аргументите си в своя защита.

2. Добре обмисли темата, подготви се за нея, като прочетеш допълнителна литература и когато коментираш, се стреми да не се отклоняваш от поставения въпрос.

3. Разсъждавай логично и се старай да илюстрираш с примери тезата си, там където това е възможно, за да може доводите ти да бъдат убедителни.

4. Старай се да формулираш точни и ясни изречения с правилен словоред, които да изразяват завършена мисъл, за да бъдеш разбран правилно от останалите участници.

5. Особено важно е умението да се различава аргумент от факт, който нищо не доказва, за да не се изпада в празнодумстване.

6. Внимателно прецени дали си достатъчно компетентен по дискутирания въпрос и ако имаш известни съмнения, по-добре е да се въздържаш от коментари.

7. Задължително спазвай благоприличие и цензура при избора на изразните си средства.

8. Помни, че не е достатъчно само да изразиш несъгласие или съгласие с дадената теза, а и да обясниш причините, заради които заемаш тази позиция.

9. Избягвай да правиш категорични изявления от рода „това е така" или „това не е така", без да се обосновеш по някакъв начин.

10. През цялото време, докато тече дискусията, спазвай задължително добрия тон и помни, че както и да завърши тя, финалът й в никакъв случай не бива да бъде основание за бъдещи конфликти в междуличностен план.

 

10 КЛАС

 

От образователният сайт „Уча.се“ изгледайте на 26.03.2020 г. видеоурока Творческа история, композиция и основни теми в цикъла "Зимни вечери". Христо Смирненски, защото на 27.03.2020 г. ще правим упражнение по тази тема.